Kouzelen školám
Rozvojové aktivity a programy pro MŠ a ZŠ
Programy financovatelné z Šablon OP JAK II
Naším cílem je ulehčit práci pedagogům, dát jim srozumitelné a použitelné nástroje „co dělat tady a teď“, podpořit jejich kompetence a celkově stabilitu a wellbeing ve třídě.
Prakticky, srozumitelně, s respektem k reálným možnostem školy a potřebám dětí.

Nabízíme programy, které odpovídají těmto podporovaným aktivitám OP JAK II pro MŠ a ZŠ:
V letech 2026-2027 můžeme nabídnout:
Rozvoj percepčních funkcí u dětí
Poznejte postupy pro podporu percepčních funkcí u dětí ve věku 3–7 let, které můžete přímo začlenit do běžného dne ve třídě – bez složité přípravy a speciálních pomůcek.
Během workshopu porozumíte, v čem se nedostatečný rozvoj percepce nejčastěji projevuje, jak rizika to nese, a jak s dětmi cíleně pracovat, aby se potíže „nepřenesly“ až do první třídy. Workshop pomůže pedagogům rychle rozpoznat děti, které potřebují intenzivnější podporu, a nabídne konkrétní nástroje pro práci s celou třídou i jednotlivcem.
Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga atd.) zejména při MŠ, v 1. ročníku ZŠ a v přípravných třídách.
Forma: 2 h teoretického základu a 8 hodinový workshop (možno rozdělit do 2-3 bloků)


Adaptační program „Levou zadní“
Pojďme spolu zvýšit úspěšnost adaptace dítěte na školní prostředí, snížit jeho úzkost, přetížení a posílit schopnost regulace. Podpořme pedagogický personál i dítě v úspěšném nástupu do instituce. Program je vhodné aplikovat na případy začleňování dětí se specifickými podpůrnými opatřeními. Naše specializace jsou zejména děti s neurovývojovými poruchami (PAS, ADD/ADHD, vývojovou dysfázií, SPU atd.) a poruchami příjmu potravy. Aktivity probíhají ve třídě i v našem centru Kouzelen – Kuřim či Svitavy.
Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga atd.) zejména při MŠ, v 1. ročníku ZŠ a v přípravných třídách.
Forma: 10 h přímé práce s dítětem a metodického vedení pedagoga/asitenta, 3hodinový závěrečný workshop ve třídě.


Jak na smyslovou regulaci žáků?
Získáte konkrétní, jednoduché techniky pro zklidnění nebo aktivaci dítěte, které můžete aplikovat během školního dne. V kurzu se dozvíte v čem všem se smyslová regulace vašich žáků projevuje a jak ji podpořit pro úspěšnější proces učení. Probete možnosti a drobné úpravy vašich prostor, kterými podpoříte vlídné klima ve vaší třídě.
Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga atd.) zejména při MŠ, v 1. ročníku ZŠ a v přípravných třídách.

Individuální konzultace
Víte, že každé dítě se specifickými vzdělávacími potřebami je jiné. Jsou to roky praxe, které Vám přinesou dostatek kompetencí a sebevědomí s těmito dětmi vhodně pracovat. Vědomosti a zkušenosti jsou tedy základem úspěchu a my je budeme s vámi sdílet.
Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga, vychovatel, speciální pedagog, školní psychology, sociální pedagog atd.)
Forma: rozsah dle konkrétnch případů (min. 5 h)

Líbí se vám aktivity našeho centra, ale žádná z konkrétních nabídek Vám vyloženě nevyhovuje? Kontaktujte nás. Popište nám situaci na vaší škole/ v konkrétní třídě a společně vymyslíme, co by vám prospělo a přineslo kýžený efekt.
Máte-li zájem o jeden z našich programů, kontaktujte prosím naši kolegyni Janu.

