Kouzelen školám

Rozvojové aktivity a programy pro MŠ a ZŠ

Programy financovatelné z Šablon OP JAK II

Naším cílem je ulehčit práci pedagogům, dát jim srozumitelné a použitelné nástroje „co dělat tady a teď“, podpořit jejich kompetence a celkově stabilitu a wellbeing ve třídě.
Prakticky, srozumitelně, s respektem k reálným možnostem školy a potřebám dětí.

Nabízíme programy, které odpovídají těmto podporovaným aktivitám OP JAK II pro MŠ a ZŠ:

Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků
Podpora vzdělávání dětí se specifickými potřebami
Inovativní vzdělávání v MŠ
Příprava dětí ohrožených školním neúspěchem

V letech 2026-2027 můžeme nabídnout:

Rozvoj percepčních funkcí u dětí

Poznejte postupy pro podporu percepčních funkcí u dětí ve věku 3–7 let, které můžete přímo začlenit do běžného dne ve třídě – bez složité přípravy a speciálních pomůcek.
Během workshopu porozumíte, v čem se nedostatečný rozvoj percepce nejčastěji projevuje, jak rizika to nese, a jak s dětmi cíleně pracovat, aby se potíže „nepřenesly“ až do první třídy. Workshop pomůže pedagogům rychle rozpoznat děti, které potřebují intenzivnější podporu, a nabídne konkrétní nástroje pro práci s celou třídou i jednotlivcem.

Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga atd.) zejména při MŠ, v 1. ročníku ZŠ a v přípravných třídách.
Forma: 2 h teoretického základu a 8 hodinový workshop (možno rozdělit do 2-3 bloků)

Naučí se rozeznat, které percepční funkce jsou u konkrétního dítěte oslabené, a co to znamená pro jeho učení a adaptaci.
Porozumí přímé souvislosti mezi percepcí a rizikem SPU.
Tipy pro začlenění percepčních „mikrointervencí“ do běžného režimu, aniž by to bralo čas ze školního dne.
Získají jednoduchý postup, jak strukturovat individuální podporu u dětí s výraznějšími obtížemi.

Adaptační program „Levou zadní“

Pojďme spolu zvýšit úspěšnost adaptace dítěte na školní prostředí, snížit jeho úzkost, přetížení a posílit schopnost regulace. Podpořme pedagogický personál i dítě v úspěšném nástupu do instituce. Program je vhodné aplikovat  na případy začleňování dětí se specifickými podpůrnými opatřeními. Naše specializace jsou zejména děti s neurovývojovými poruchami (PAS, ADD/ADHD, vývojovou dysfázií, SPU atd.) a poruchami příjmu potravy. Aktivity probíhají ve třídě i v našem centru Kouzelen – Kuřim či Svitavy.
 
Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga atd.) zejména při MŠ, v 1. ročníku ZŠ a v přípravných třídách.

Forma: 10 h přímé práce s dítětem a metodického vedení pedagoga/asitenta, 3hodinový závěrečný workshop ve třídě.

metodické vedení pedagogického personálu v přímé práci s dítětem
konkrétní návrh adaptačního procesu u žáků s vyššími nároky
interpretace doporučení školských poradenských zařízení vč. konkrétních praktických nápadů a aktivit
závěrečný workshop v třídním kolektivu
mnoho informací a know-how, která bude přenesitelné do další let pedagogické praxeu

Jak na smyslovou regulaci žáků?

Získáte konkrétní, jednoduché techniky pro zklidnění nebo aktivaci dítěte, které můžete aplikovat během školního dne. V kurzu se dozvíte v čem všem se smyslová regulace vašich žáků projevuje a jak ji podpořit pro úspěšnější proces učení. Probete možnosti a drobné úpravy vašich prostor, kterými podpoříte vlídné klima ve vaší třídě.
 
Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga atd.) zejména při MŠ, v 1. ročníku ZŠ a v přípravných třídách.

Jak smyslová regulace žáků podporuje X dysregulace maří jejich rozvoj?
Jak pracovat se smyslově náročným žákem?
A co dětí s neurovývojovými poruchami? Jak to mají?
Jaké aktivity zavést do chodu třídy?
Jsou doporučené úpravy prostředí třídy?

Individuální konzultace

Víte, že každé dítě se specifickými vzdělávacími potřebami je jiné. Jsou to roky praxe, které Vám přinesou dostatek kompetencí a sebevědomí s těmito dětmi vhodně pracovat. Vědomosti a zkušenosti jsou tedy základem úspěchu a my je budeme s vámi sdílet.
 
Pro: pedagogický tým (pedagog, asistent pedagoga, vychovatel, speciální pedagog, školní psychology, sociální pedagog atd.)

Forma: rozsah dle konkrétnch případů (min. 5 h)

Jak podpořit rozvoj konkrétních kompetencí u dětí?
Co dělat tady a teď s konkrétním dítětem s podpůrnými opatřeními?
Jak číst konkrétní doporučení poradenského zařízení a jak jej zavést do praxe?
Jak pracovat s emocemi dítěte i svými a snižovat krizové situace ve třídě?
Můžu vidět, jak pracují specialisté a absolvovat u nich stáž?

Líbí se vám aktivity našeho centra, ale žádná z konkrétních nabídek Vám vyloženě nevyhovuje? Kontaktujte nás. Popište nám situaci na vaší škole/ v konkrétní třídě a společně vymyslíme, co by vám prospělo a přineslo kýžený efekt.

Máte-li zájem o jeden z našich programů, kontaktujte prosím naši kolegyni Janu.

Přejít nahoru